Toerisme Tour: Bestemming (on)bekend – Business as unusual

woensdag 11 november 2020, 11:00 uur

Uitdagende tijden vragen om creatieve concepten. Als ondernemer wordt er juist in deze tijd een hoge mate van creativiteit verwacht. Welke creatieve concepten, nieuwe verdienmodellen en samenwerkingsvormen zien we in de sector Toerisme & Recreatie?

We praten er over met de tafelgasten van de NHNEXT livestream op woensdag 11 november in het Westfries Museum. Ger Welbers (Directeur Alkmaar Marketing) gaat hierover in gesprek met Ron Karels van Museum Broekerveiling en Ad Geerdink van het Westfries Museum. Wat hebben zij moeten veranderen in hun museum? Ook wordt vanuit Hotel Zuiderduin door Richard Nan verteld hoe zij gasten en groepen zo veilig mogelijk kunnen ontvangen en hoe zij hun strategie hebben aangepast. Daarnaast schuiven ondernemers Joost Botman van De Jongens uit Schoorl en Lisanne Kuilman van Liz Events aan. Beide bieden zij verschillende activiteiten aan zoals bedrijfs- of vriendenuitjes. Met welke innovatieve ideeën hebben zij ervoor gezorgd dat deze activiteiten nog wel gewoon door kunnen blijven gaan?

Deze stream later verder kijken?

Blijf tevens op de hoogte van nieuwe NHNEXT streams. 

Deel deze pagina

LinkedIn
Facebook
Twitter
Ger Welbers

GER WELBERS

DIRECTEUR ALKMAAR MARKETING
Ger Welbers is sinds 1 februari 2020 Directeur van de stichtingen Alkmaar Marketing en VVV Hart van Noord-Holland. Alkmaar Marketing is de citymarketing organisatie voor (regio) Alkmaar en VVV Hart van Noord-Holland is de organisatie die bezoekers enthousiasmeert over de bezienswaardigheden, activiteiten, gebieden en evenementen in Noord-Holland Noord. Ger is eerder Commercieel Directeur geweest van o.a. NH Media en AT5.
Ron Karels

RON KARELS

DIRECTEUR MUSEUM BROEKERVEILING
Ron Karels is sinds 2009 werkzaam bij Museum Broekerveiling en vanaf 2014 bekleedt hij de functie van directeur. Het museum zet naast het normale museumprogramma ook in op zelf vanaf het water genieten van alles dat Langedijk te bieden heeft. Je kan er o.a. elektrische bootjes, kano’s en sups huren.
Joost-Botman

JOOST BOTMAN

MARKETING MANAGER BIJ DE JONGENS UIT SCHOORL
Joost Botman is bij De Jongens uit Schoorl verantwoordelijk voor de verkoop en marketing. Waar dit seizoen door corona hun businessmodel van o.a. bedrijfs- en familie-uitjes onhaalbaar leek, hebben zij met veel enthousiasme en energie in korte tijd een innovatief concept neergezet, namelijk Laguna Beach surf & familycamp: een pop-up glamping.
big-Ad Geerdink

AD GEERDINK

DIRECTEUR WESTFRIES MUSEUM
Ad Geerdink is directeur van het Westfries Museum in Hoorn. Een vooruitstrevend museum waarin verschillende interactieve activiteiten, zoals bijvoorbeeld een Virtual Reality zaal en een ‘blind date’ met één van de hoofdpersonen uit de Gouden Eeuw. Ook dit museum heeft zich aan moeten passen aan de nieuwe maatregelen door o.a. het sluiten van de VR zaal en het aanpassen van looproutes.
big-Lisanne Kuilman

LISANNE KUILMAN

OPRICHTER LIZ EVENTS
Lisanne Kuilman is oprichter van Liz Events, dat is ontstaan uit haar passie voor organiseren en creatief bezig zijn. Bij Liz Events kun je terecht voor verschillende groepsuitjes en de Escape Rooms waren één van de leuke uitjes uit het aanbod. Toen deze tijdelijk gesloten moesten worden is zij met verschillende partners tot een mooi nieuw initiatief gekomen: Unsolved Mystery, een online escape room.
large-Richard Nan

RICHARD NAN

MARKETING MANAGER HOTEL ZUIDERDUIN
Richard Nan is verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van Hotel Zuiderduin. Waar hij normaal veel bezig is met de bedrijven die verschillende zalen huren in het hotel zijn het nu vooral de particuliere gasten die gebruik maken van de faciliteiten van het hotel. De bedrijven worden in deze tijd betrokken bij het hotel via verschillende online activiteiten, zoals het Online Kerstival met o.a. een kerstborrel en een bingo.

Gerelateerde livestreams

Toerisme & recreatie

Podcast: Het benutten van de natuurlijke potentie en daarmee verhogen van de gastbeleving

19 sep 2024
Toerisme & recreatie

Podcast: Vergroten van de natuurinclusiviteit bij verblijfsrecreatie, wat levert dit je op?

12 sep 2024
Toerisme & recreatie

Podcast: Verdubbel je bedrijfsresultaat in de verblijfsrecreatie in zes stappen

06 jun 2024
Toerisme & recreatie

Podcast: Taskforce Vitale Verblijfsrecreatie stelt zich voor

14 mei 2024
Toerisme & recreatie

Podcast: verschillende generaties op de werkvloer

11 okt 2023
Toerisme & recreatie  Ondernemen & innoveren

Podcast: kosteneffectieve online marketing

01 nov 2022

Niets missen?

De programmering van NHNEXT wordt continu aangevuld met nieuwe livestreams over uiteenlopende onderwerpen. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang één keer per twee weken de programmering per mail.