Toerisme Tour: Bestemming (on)bekend – Business as unusual

woensdag 11 november 11.00uur

Uitdagende tijden vragen om creatieve concepten. Als ondernemer wordt er juist in deze tijd een hoge mate van creativiteit verwacht. Welke creatieve concepten, nieuwe verdienmodellen en samenwerkingsvormen zien we in de sector Toerisme & Recreatie?

We praten er over met de tafelgasten van de NHNEXT livestream op woensdag 11 november in het Westfries Museum. Ger Welbers (Directeur Alkmaar Marketing) gaat hierover in gesprek met Ron Karels van Museum Broekerveiling en Ad Geerdink van het Westfries Museum. Wat hebben zij moeten veranderen in hun museum? Ook wordt vanuit Hotel Zuiderduin door Richard Nan verteld hoe zij gasten en groepen zo veilig mogelijk kunnen ontvangen en hoe zij hun strategie hebben aangepast. Daarnaast schuiven ondernemers Joost Botman van De Jongens uit Schoorl en Lisanne Kuilman van Liz Events aan. Beide bieden zij verschillende activiteiten aan zoals bedrijfs- of vriendenuitjes. Met welke innovatieve ideeën hebben zij ervoor gezorgd dat deze activiteiten nog wel gewoon door kunnen blijven gaan?

Heb je vragen?

Stel ze hieronder:

Ger Welbers

Ger Welbers

Directeur Alkmaar Marketing

Ger Welbers is sinds 1 februari 2020 Directeur van de stichtingen Alkmaar Marketing en VVV Hart van Noord-Holland. Alkmaar Marketing is de citymarketing organisatie voor (regio) Alkmaar en VVV Hart van Noord-Holland is de organisatie die bezoekers enthousiasmeert over de bezienswaardigheden, activiteiten, gebieden en evenementen in Noord-Holland Noord. Ger is eerder Commercieel Directeur geweest van o.a. NH Media en AT5.
Ron Karels

Ron Karels

Directeur Museum Broekerveiling

Ron Karels is sinds 2009 werkzaam bij Museum Broekerveiling en vanaf 2014 bekleedt hij de functie van directeur. Het museum zet naast het normale museumprogramma ook in op zelf vanaf het water genieten van alles dat Langedijk te bieden heeft. Je kan er o.a. elektrische bootjes, kano’s en sups huren.
Joost-Botman

Joost Botman

Marketing Manager bij De Jongens uit Schoorl

Joost Botman is bij De Jongens uit Schoorl verantwoordelijk voor de verkoop en marketing. Waar dit seizoen door corona hun businessmodel van o.a. bedrijfs- en familie-uitjes onhaalbaar leek, hebben zij met veel enthousiasme en energie in korte tijd een innovatief concept neergezet, namelijk Laguna Beach surf & familycamp: een pop-up glamping.
big-Ad Geerdink

Ad Geerdink

Directeur Westfries Museum

Ad Geerdink is directeur van het Westfries Museum in Hoorn. Een vooruitstrevend museum waarin verschillende interactieve activiteiten, zoals bijvoorbeeld een Virtual Reality zaal en een ‘blind date’ met één van de hoofdpersonen uit de Gouden Eeuw. Ook dit museum heeft zich aan moeten passen aan de nieuwe maatregelen door o.a. het sluiten van de VR zaal en het aanpassen van looproutes.
big-Lisanne Kuilman

Lisanne Kuilman

Oprichter Liz Events

Lisanne Kuilman is oprichter van Liz Events, dat is ontstaan uit haar passie voor organiseren en creatief bezig zijn. Bij Liz Events kun je terecht voor verschillende groepsuitjes en de Escape Rooms waren één van de leuke uitjes uit het aanbod. Toen deze tijdelijk gesloten moesten worden is zij met verschillende partners tot een mooi nieuw initiatief gekomen: Unsolved Mystery, een online escape room.
large-Richard Nan

Richard Nan

Marketing Manager Hotel Zuiderduin

Richard Nan is verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van Hotel Zuiderduin. Waar hij normaal veel bezig is met de bedrijven die verschillende zalen huren in het hotel zijn het nu vooral de particuliere gasten die gebruik maken van de faciliteiten van het hotel. De bedrijven worden in deze tijd betrokken bij het hotel via verschillende online activiteiten, zoals het Online Kerstival met o.a. een kerstborrel en een bingo.  

niets missen?

De komende tijd zullen we de programmering aanvullen met dagelijkse livestreams over uiteenlopende onderwerpen. Wil je wekelijks de programmering per e-mail ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

over nhnext

Ondernemingen hebben nu – en voorlopig – te maken met een nieuwe realiteit waarbinnen zij moeten opereren. De continuïteit van een bedrijf, vereniging of stichting hangt meer dan ooit af van het adaptief vermogen van de organisatie. De toegang tot relevante, actuele en inspirerende informatie is daarbij cruciaal. Vanuit die gedachte is het regionaal inspiratieplatform NHNEXT ontstaan. NHNEXT is een initiatief van Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord in samenwerking met regionale kennispartners. Wil je aansluiten als partner en ondernemers inspireren met jouw kennis of succesverhaal? Stuur dan een mail naar mail@nhnext.nl.

X